سئو

سئو چیست و 13 ابزار گوگل برای SEO

سئو چیست و چگونه در دیجیتال مارکتینگ شما نقش ایفا می کند . سئو در یک جمله بهینه سازی سایت شما برای موتورهای جستجو می باشد که رابطه تنگاتنگی با استراتژی تولید محتوا و فاکتورهای تکنیکال وبسایت شما دارد .

نقش سئو (  SEO ) در بازاریابی دیجیتال

SEO یکی از زیر مجموعه های دیجیتال مارکتینگ محسوب می شود . اما اگر فکر می کنید که به تنهایی و در همه موارد پاسخگوی نیازهای شما برای فروش و بازاریابی است احتمال دارد کمی به خطا رفته باشید .

ما سعی داریم در مقاله سئو چیست تعریف دقیق و جامعی را ارائه کنیم که دید مناسبی به صاحبین کسب و کارها برای مدیریت هر چه بهتر کانالهایی که برای بازاریابی و فروش استفاده می کنند .

زیر مجموعه های سئو عبارتند از :

  1. سئو On-Page
  2. سئو Off-Page
  3. سئو تکنیکال (Technical SEO)
  4. سئو محلی (Local SEO)
  5. سئو محتوا (Content SEO)

تمامی موارد ذکر شده برای SEO از اهمیت بالایی برخوردارند و می توانند در فروش شما به طرز قابل توجهی موثر باشند  که هر کدام را در ادامه به تفصیل شرح خواهیم داد، اما قبل از ان کمی درباره ابزارهای گوگل برای آنالیز بهتر رفتارهای مشتری در seo می پردازیم .

ابزارهای مهم گوگل در SEO

‘گوکل یکی از مهم ترین موتورهای جستجو در دنیا و به خصوص در ایران می باشد. این غول فن آوری در زمینه seo ابزارهای قدرتمندی را در اختیار شرکتها برای بررسی و آنالیز داده ها قرار می دهد که در نهایت منجر به درک بهتر از تجربه کاربران از برند شما نیز خواهد شد.

ابزارهای مهم گوگل در SEO عبارتند از :

  1.  Google Lighthouse
  2. Google Search Console
  3. Google Analytics
  4. Google Data Studio
  5. Google Keyword Planner
  6. Google My Business
  7. Google Alerts
  8. Tag Manager
  9. Google Mobile-Friendly Test
  10. Google Trends
  11. Page Speed Insights
  12. Google Consumer Surveys
  13. Google.com in an Incognito Window

اغلب ابزارهای نام برده شده به صورت مستقیم در برنامه ریزی بهتر و پیشرفت سئو سایت شما تاثیر گذار می باشند. و معدود ابزارهایی مانند Google Data Studio هم به صورت غیر مستقیم می توانند بوسیله سرعت بخشی آماری از نتایج داده های بدست آمده درصد موفقیت شما را در تعیین استراتژی های متنوع SEO سایت شما بهبود بخشد .

یا به طور مثال استفاده از قابلیت Google.com in an Incognito Window هم برای کاربران معمولی و هم یک متخصص سئو دارای مزیتهایی است که می تواند به صورت غیر مستقیم در تجربه کاربری موثر باشد .

  • Technical SEO
  • On-Page SEO
  • Content SEO
  • Off-Page SEO
  • Local SEO
  • Mobile SEO
  • eCommerce SEO

Technical SEO  چیست

سئو تکنیکال به زبان ساده شامل تکنیکهایی می شود که در کنار بهینه سازی سایت شما می تواند ماهیت کارشمارا برای متور جتسجو گوگل به خوبی روشن کند . در حقیقت در این مرحله هست که یک متخصص سئو می تواند یک زمین مناسب را برای کاشت آماده کند، دانه های کاشته شده همان محتوا یا Content می باشد . و مسائل فنی مرتبط با نگهداری زمین مانند میزان آب یا کود دادن جهت بهبود رشد دانه ها همان قسمت تکنیکال seo خواهد بود .

در Technical SEO دقیقا چه مواردی به طور کلی انجام می شود :

  • بهبود سرعت سایت
  • افزایش امنیت سایت
  • بررسی خطاهای مهم مانند 404 و 503 در سایت و سرور
  • ایندکس شدن محتوا سایت
  • داشتن سایت مپ استاندارد
  • بررسی قابلیت دسترسی خزنده ها به محتوای سایت
  • بررسی فایل مهم و حیاتی robots.txt
  • بررسی فایل htaccess
  • بررسی ساختار داده سایت
  • اطمینان از کپی نبودن محتواها ( محتوای تکراری )

موارد ذکر شده تنها شرایط کلی بررسی سایت در سئو تکنیکال بوده و هر یک از آیتمها دارای زیرمجموعه های زیادی می تواند باشد که در مقاله های مرتبط با این موضوع به  تفصیل هریک را شرح خواهیم داد .

چرا Technical seo اهمیت دارد

seo تکنیکال به دلیل اینکه به درک موتورهای جستجو از اهداف سایت شما کمک شایانی می نماید بسیار حائیز اهمیت است . در حقیقت شما با بهترین محتوا و با کیفیت ترین بک لینکها هرگز بدون داشتن این موتور قدرتمند در  زمینه  seo  قادر نخواهید بود که ورودی های مناسبی را جذب نمائید .

اهمیت On-Page SEO

On-Page SEO همانطور که از نامش پیداست به تمامی فاکتورهای سئو که در داخل سایت و به طور مشخص صفحات شما باید پیاده سازی شود، اشاره دارد .

و اهمین این مرحله از سئو به قدری بالا است که توصیه می شود قبل از اینکه نتایج مطلوبی در این خصوص در سایت خود بدست نیاوردید به سراغ Link Building و همچنین کمپینهای مختلف نروید; زیراشاید از نتایج کار نا امید شوید .

مواردی که در On-Page SEO مورد بررسی قرار می گیرند عبارتند از :

  • نوع محتوای خود را برای گوگل به طور دقیق مشخص کنید
  • محتوای منحصر به فرد تولید کنید
  • با استفاده از تگهای H1 تا H6 یک دیدگاه و یک ارتباط معناداری در مقاله خود ایجاد کنید
  • از عناوین مناسب و هوشمندانه تر از رقبا بهره بررید
  • از توضیحات متا به خوبی بهره ببرید
  • داشتن URL های دوستانه
  • بهینه سازی تصاویر داخل سایت
  • لینک سازی داخلی را بهبود بخشید
  • از محتواهای تخصصی بوسیله یک متخصص به خوبی بهره مند شوید
  • در صورت نیاز قرار دادن ریچ اسنیپت (Rich Snippets) در صفحات مختلف
  • بهبود تجربه کاربری از سایت خود را بهبود دهید
  • نظارت و به روز رسانی محتوا ( جهت ارتقا موقعیت کلمات کلیدی در موتورهای جستجو )

SEO درون صفحه چیست و چرا مهم است؟

سئوی درون صفحه، که گاهی به آن سئوی درون سایت نیز می گویند، فرآیندی است که در آن محتوا، برچسب ها و لینک های داخلی صفحه به منظور بهبود دید جستجو و افزایش ترافیک بهینه سازی می شود.

Off-Page SEO چیست به همراه دیدگاه یک متخصص

Off-Page SEO به تمام کارهایی گفته می شود که در خارج از وبسایت شما اتفاق می افتد گفته می شود. به طور مثال گرفتن بک لینک، سیگنال های شبکه های اجتماعی، رپورتاژ آگهی، کمپین های تبلیغاتی و برندینگ و غیره پاره ای از این موارد می باشند .

Off-Page SEO بدون لینک سازی مناسب داخلی و بهبود تجربه کاربری که در استراتژی های مختلف سئو بررسی و پیاده سازی می شوند، معمولا به نتایج دلخواهی منتهی نمی شود .

اما اگر تمامی کارهای لازم رابر روی سایت خود جهت یک تجربه بی نظیر بوسیله کاربران خود را انجام داده اید، اتفاقا حالا وقت آن رسیده است که تمام دتاوردهای خود را در معرض نمایش عموم قرار دهید! البته عموم مخاطبانی که نیازمند خدمات و یا محصولات شما می باشند ( در اینجا بررسی و تجزیه و تحلیل پرسونای مخاطبان بسیار پر اهمیت جلوه می کند )

Off-Page SEO شامال موارد متنوع و متعددی هست که عبارتست از :

 

 

Off-Page SEO چرا مهم است

همانطور که ارزش خانه شما صرفاً بر اساس آجر و ملات نیست، بلکه بر اساس عوامل بیرونی، مانند محله ای که در آن قرار دارد، دسترسی های آسان و غیره دارد، همین امر در مورد وب سایت شما نیز صادق است. گوگل به عوامل خارج از صفحه مانند بک لینک ها و نام های تجاری نگاه می کند تا تصمیم بگیرد که برای چه چیزی و در کجا رتبه بندی کنید.

تفاوت On-Page SEO با Off-Page SEO

سئوی درون صفحه هر کاری است که می توانید به صورت داخلی ( داخل سایت ) انجام دهید تا رتبه خود را افزایش دهید، از جمله بهینه سازی کلمات کلیدی، توضیحات متا، برچسب های عنوان، متن جایگزین و ساختار وب سایت.

سئوی خارج از صفحه به همه مواردی گفته می شود که در خارج از سایت  اتفاق می افتد و بر رتبه سایت شما تأثیر می گذارد. این شامل بک لینک، E-A-T، سئوی محلی، ذکر رسانه های اجتماعی و پرداخت به ازای کلیک یا همان PPC می شود.

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا