سئو

سئو داخلی چیست به همراه معرفی 15 ابزار ( on page seo )

سئو داخلی یا همان ( on page seo ) در برخی جاها به سئو تکنیکال ظاهرا نزدیک است همانطور که از نامش پیداست به تمام کارهایی گفته می شود که در صفحات یا بهتر بگوئیم بر روی صفحات انجام می شود .

اهمیت سئو داخلی چیست

بدون تردید سئو داخلی در صورت اصولی بودن می تواند باعث بهبود تجربه کاربری شود . تجربه کاربری تمام چیزی است که گوگل در نهایت به آن توجه ویژه ای دارد چون در نهایت نرخ تبدیل بالاتری از مشتریان را برای شما رقم خواهد زد .

سئو داخلی شامل چه مواردی می شود

سئو داخلی ( on page seo )  مانند انواع سئو دیگر از قسمتهای کلیدی شکل گرفته است .   ناگفته نماند سئو داخلی در کنار سئو تکنیکال بخش اعظمی از استراتژِ ی شما در رتبه بندی سایت شما در SERP خواهد بود .

on page seo شامل مواردی می شود که عبارتند از :

  • کلمات کلیدی اولیه
  • کلمات کلیدی ثانویه
  • تغییرات کلمات کلیدی
  • برچسب عنوان
  • توضیحات متا
  • بهینه سازی URL
  • عنوان صفحه H1
  • زیرعنوان H2
  • زیرعنوان H3
  • معرفی ( نحوه ورود به بحث اصلی مقاله یا خبر و غیره )
  • محتوای بدنه
  • خلاصه ای از مقاله و نتیجه گیری
  • تصاویر
  • Featured snippet
  • کیفیت محتوا
  • E-E-A-T
  • پیوندها
  • نشانه گذاری طرحواره

همانطور که می بیند عمده بخش سئو داخلی مرتبط با محتوا می شود . اما ناگفته نماند که این قسمت جزء محوری ترین بخشهای یک سایت می باشد که شروع آن با تحقیقات کلمات کلیدی یا Keyword Research آغاز می شود .

سئو داخلی و محتوای کاربر محور

فراموش نکنیم که گوگل به نویسندگان  توصیه می کند که تولید محتوا کاربر محور داشته باشند . یعنی اینکه محتواهایی با هدف بهبود تجربه کاربری انتشار دهند و نه صرفا بر اساس ضوابط موتور الگوریتمهای گوگل .

حالا با درک این نکته مهم در ادامه به تشریح قسمتهای مختلف سئو داخلی و در صورت امکان با ذکر مثال های کاربردی خواهیم پرداخت .

نقش کلمات کلیدی اولیه در سئو داخلی

کلمات کلیدی اولیه در نوک هرم جستجو کاربران با بیشترین میزان ورودی قرار دارند . که باید گفت که تمام دعواها میان کسب و کارها هم در همین قسمت متمرکز خواهد بود، قاعدتا خواهید پرسید که تعیین کلمات کلیدی اولیه با چه ابزارهایی امکان پذیر خواهد بود، که مهمترین آنها عبارتند از :

  • Google Adwords
  • Ahrefs
  • SEMrush
  • Moz
  • Keyword Tool
  • SpyFu
  • KWFinder
  • Google Trends
  • SerpStat
  • LongTailPro
  • WordStream
  • Ubersuggest
  • Google Analytics
  • Wordtracker
  • LSIGraph

موارد اعلام شده تنها بخشی از ابزارهای موجود در زمینه Keyword Reasearch می باشد . که پیشنها می کنیم مقاله مرتبط با تحقیقات کلمات کلیدی را حتما مطالعه نمائید .

نقش کلمات کلیدی اولیه و اصلی در سئو

کلمات کلیدی اولیه ای که انتخاب می کنید باید حجم جستجوی بالاتری نسبت به کلمات کلیدی ثانویه ای داشته باشند که در ادامه توضیح خواهیم داد، تا بدینوسیله به تقویت سیگنال های SEO در صفحه کمک کنند.

به عنوان مثال، کلیدواژه اصلی که برای این راهنما مورد هدف قرار می‌گیرد، «چک لیست سئوی درون صفحه» است، زیرا حجم جستجوی بیشتری نسبت به سایر کلمات کلیدی هدف‌گذاری شده در این صفحه دارد.

نقش کلمات کلیدی ثانویه در سئو داخلی

کلمات کلیدی ثانویه کلمات و عباراتی نزدیک به هم هستند که از کلیدواژه اصلی پشتیبانی می کنند و زمینه بیشتری را برای محتوا فراهم می کنند. از آنجایی که گوگل یک موتور جستجوی معنایی است، این امکان وجود دارد که  صفحات وب را برای تعداد زیادی از کلمات کلیدی ثانویه که هدف جستجوی یکسانی با عبارت کلیدی اصلی دارند، رتبه بندی کنند.

بنابراین، شما باید از یکی از بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی برای کشف هر چه بیشتر کلمات کلیدی ثانویه برای بهینه سازی سئوی درون صفحه ( سئو داخلی ) استفاده کنید .

اگر متوجه رتبه بندی URL های مشابهی برای کلمات کلیدی نزدیک به هم در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) شده اید، آن عبارات باید اهداف کلیدواژه ای ثانویه شما برای سئو باشند.

مثال کاربردی از کلمات کلیدی ثانویه

به عنوان مثال، دو کلمه کلیدی ثانویه که در ارتبا ط با این مقاله می توان بدان اشاره کرد ” نقش کلمات کلیدی اولیه در سئو داخلی ” و ” نقش کلمات کلیدی ثانویه در سئو داخلی ” می باشند . و اگر بخواهیم توضیح دهیم ” کلمات کلیدی اولیه ” و ” کلمات کلیدی ثانویه ” می توانند نقش اصلی کلمات کلیدی ثانویه را برای ما داشته باشند که در کنار کلمه کلیدی اصلی در این مقاله که همان ” سئو داخلی ” است در نهایت منجر به به افزایش ترافیک ورودی به سایت خواهند شد .

تحقیقات در باره تغییرات کلمات کلیدی

تحقیقات درباره تغییرات کلمات کلیدی بوسیله ابزارهای هوش مصنوعی شامل کلمات کلیدی اولیه و ثانویه خواهد بود . در طول زمان نحوه جستجو کلمات کلیدی افراد ممکن است دچار تغییر و تحولاتی شود، که در اینصورت شما به عنوان متخصص سئو نیاز دارید با ابزارهای تعبیه شده برای مانیتورینگ کلمات کلیدی مانند یک عقاب تغییرات حتی خیلی کوچک را رصد نمائید .

تاثیر برچسب عنوان یا title در سئو داخلی

به جرات می توان گفت برچسب عنوان یا همان title یکی از قسمتهای مهم برای جذب کاربران در نتایج جستجو (  SERP )  می باشد .

با توجه به نقش محوری عنوان شما در بهینه سازی صفحه شما، باید به موارد زیر توجه کنید:

  1. عنوان باید 60 کاراکتر یا کمتر باشد تا از کوتاه شدن آن در SERP جلوگیری شود.
  2. کلیدواژه اصلی باید تا حد امکان نزدیک به ابتدای عنوان صفحه قرار گیرد (یعنی بارگذاری در ابتدا )
  3. 1-2 کلیدواژه ثانویه باید به طور طبیعی و بدون تکرار عبارات همپوشانی نشان داده شوند.
  4. عنوان باید حاوی عناصری باشد که CTR را افزایش می‌دهد، مانند عدد، سال، تماس برای اقدام (CTA) یا کلمات قدرتمند و تاثیرگذار .

دق ت نمائید که تمام خلاقیت خود را برای نوشتن یک عنوان مناسب برای مقاله، خبر، محصول یا هر چیز دیگری قرار دهید، این نقطه شروع موفقیت شما در سئو داخلی ( سئو درون صفحه ای ) خواهد بود یا اینکه به پاشنه آشیل استراتژی شما در سئو مبدل خواهد شد .

توضیحات متا و سئو داخلی

توضیحات متا بهینه سازی شده به خزنده های موتورهای جستجو زمینه بیشتری در مورد محتوا می دهد و به کاربران کمک می کند تا اطمینان حاصل کنند که صفحه وب برای جستجوی آنها مناسب است. هنگامی که کلمات کلیدی مورد نظر شما در توضیحات متا نشان داده می شوند، موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ نیز آن کلمات را برای پرس و جوهای مرتبط پررنگ می کنند.

توضیحات متا باید به این صورت بهینه شوند:

  1. متن را بین 150-160 کاراکتر نگه دارید.
  2. کلیدواژه اصلی را در ابتدا وارد کنید.
  3. شامل 1-2 کلمه کلیدی ثانویه به روش طبیعی.

گزینه اول و دوم تا حدود زیادی قابل فهم می باشند . اما گزینه سوم اشاره به کلمات کلیدی ثانویه می باشد که نسبت به کلمات کلیدی اولیه الویت پائینتری دارند اما در جایگاه خود بسیار پر اهمیت هستند .

بهینه سازی URL جهت بهبود سئو داخلی

URL یکی دیگر از عوامل رتبه‌بندی برای بهینه‌سازی موتورهای جستجو در سایت شما محسوب می شود، به همین دلیل است که باید هنگام کار در لیست سئوی درون صفحه، این مورد را بررسی کنید.

گنجاندن کلمه کلیدی اصلی خود در یک URL کوتاه و مختصر به روشن شدن درک خزنده موتور جستجو از محتوای شما کمک می کند و می تواند بر رتبه بندی شما تأثیر مثبت بگذارد.

این مراحل ساده را دنبال کنید تا URL خود را سئو دوستانه کنید:

  1. آن را دقیقاً مطابق با کلمه کلیدی اصلی قرار دهید.
  2. از خط تیره (-) بین کلمات استفاده کنید.

توصیه می شود ابدا بهینه سازی URL را به هیچ وجه نادیده نگیرید . این قسمت برخلاف تصور می تواند در رتبه بندی سایت شما تاثیر مناسبی داشته باشد . البته دقت شود که که کلمه کلیدی اصلی را در URL قرار دهید، تا در طول زمان دستخوش تغییرات جستجو از سوی کاربران موتورهای جستجو قرار نگیرد .

عنوان صفحه تگ H1

تگ H1 بالاترین سطح سرفصل نشانه گذاری HTML است. به طور معمول، عنوان H1 در تم های وب سایت کدگذاری می شود تا عنوان صفحه قابل مشاهده ای باشد که کاربران در بالای محتوا می بینند و یک تایپ به طور قابل توجهی بزرگتر از سایر زیر عنوان ها (H2 تا H6) است.

پس از تگ عنوان متا، تگ H1 قوی‌ترین عامل بعدی برای سئو داخلی صفحه است. دلیل آن این است که عنوان H1 قرار است موضوع اصلی صفحه را تعریف کند، که بینش بیشتری را در اختیار خزنده‌های موتورهای جستجو قرار می‌دهد که محتوا باید برای چه کلمات کلیدی مرتبطی در SERP رتبه بندی کند.

برای به حداکثر رساندن ارزش SEO H1 خود، نکات زیر را همانطور که در قالب ذکر شده است، دنبال کنید:

  1. تگ H1 را کپی برابر اصل عنوان صفحه قرار دهید .
  2. فقط از 1 عنوان H1 در صفحه استفاده کنید.

دلیل اینکه می‌خواهید تگ H1 را به این روش بهینه کنید این است که در سال 2022، گوگل شروع به نمایش اطلاعات عنوان H1 برای برخی از فهرست‌های صفحات وب در SERPs به جای برچسب عنوان سفارشی کرد، زمانی که الگوریتم نمایه‌سازی آن مشخص کرد که متن H1 بیشتر است. مربوط به پرس و جوهای جستجوی اولیه

این فرآیند مبادله تگ H1 با برچسب عنوان در SERP ها می تواند باعث تعدادی از مشکلات رتبه بندی کلمات کلیدی و نرخ کلیک (CTR) شود. بنابراین، می‌توانید تقریباً همه احتمالات این اتفاق را با مجبور کردن گوگل و سایر موتورهای جستجو به استفاده از برچسب عنوان سفارشی خود با کپی کردن آن در تگ H1 و تنها با استفاده از یک نمونه از عنوان H1 در کد HTML حذف کنید.

زیرعنوان H2

اگر به بخشی از cheatsheet توجه کنید که به شما یادآوری می‌کند که برچسب‌های H2 را برای سئو بهینه کنید، پاداش بیشتری از تلاش‌های بهینه‌سازی درون صفحه خود دریافت خواهید کرد.

تگ H2 یک عنصر مهم برای سئوی درون صفحه است زیرا به خزنده های موتورهای جستجو اجازه می دهد تا ساختار صفحه و هدف محتوا را درک کنند. موتورهای جستجو، متن درون تگ‌های H2 را تجزیه و تحلیل می‌کنند تا موضوعات فرعی صفحه را برای فهرست‌بندی و رتبه‌بندی آن‌ها برای جست‌وجوهای مرتبط درک کنند.

برای دریافت بیشترین افزایش رتبه از تگ های H2 خود، می خواهید این عناصر HTML را به روش های زیر بهینه کنید:

  1. برای هر کلمه کلیدی هدف (در صورت امکان) 1 H2 اضافه کنید.
  2. اولین H2 باید با کلمه کلیدی اولیه بارگذاری شود.
  3. H2 دوم باید با مهمترین کلمه کلیدی ثانویه بارگذاری شود.
  4. آخرین H2 در صفحه، که بخش خلاصه را نشان می‌دهد، باید یک تطابق جزئی با کلمه کلیدی اصلی داشته باشد.
  5. کلمات کلیدی تطبیق جزئی باید در سایر H2 های صفحه (در صورت وجود) استفاده شوند.
  6. زیرعنوان H2 باید دارای 60 کاراکتر یا کمتر باشد.

دقت داشته باشید که موارد پیشنهادی درباره تگ H2 برای مواقعی بوده که 2 یا 3 بار از آن در بدنه محتوا استفاده کرده باشیم . شما به عنوان نویسنده محتوا ممکن است به صلاحدید فقط از یک تگ H2 استفاده نمائید .

زیرعنوان H3

زیرعنوان های H3 یکی دیگر از عناصر مهمی است که باید روی آن تمرکز کنید تا بهینه سازی درون صفحه برای صفحات وب شما بهبود یابد. موتورهای جستجو متن درون تگ های H3 را تجزیه و تحلیل می کنند تا زیرمجموعه های محتوا را که عمق و ارتباط موضوعی را تایید می کند، درک کنند.

یکی از اشتباهات بسیاری از مردم این است که زیرعنوان های H3 را برای کلمات کلیدی اصلی SEO خود بیش از حد بهینه می کنند که می تواند باعث مشکلات رتبه بندی شود. برای اطمینان از اینکه محتوای شما هرزنامه نیست و از خطر جریمه شدن برای پر کردن کلمات کلیدی جلوگیری کنید، می توانید این چک لیست ساده H3 را در لیست سئوی درون صفحه دنبال کنید:

شامل تغییرات و مترادف کلمات کلیدی
H3 برای پشتیبانی از زیرعنوان های H2 با تقسیم آنها به زیر شاخه ها استفاده می شود، بنابراین داشتن کلمه کلیدی یکسان در H3 برای کاربر یا خزنده های موتور جستجو منطقی نیست.

فرض کنید عبارت کلیدی “هزینه های جراحی بینی” را هدف قرار داده اید. یک ساختار هدر H2 و H3 خوب به شرح زیر است زیرا تگ های H3 شامل تغییرات و مترادف های کلیدواژه هستند.

<h2>هزینه های جراحی بینی</h2>
<h3>متوسط هزینه عمل بینی</h3> (مترادف)
<h3>هزینه بیهوشی</h3> (مرتبط با معنایی)
<h3>هزینه های تسهیلات جراحی</h3> (مرتبط با معنایی)
<h3>صورت‌حساب‌های پس از جراحی</h3> (مرتبط با معنایی)
<h3>قیمت داروهای جراحی بینی</h3> (مرتبط با معنایی)
<h3>جدول قیمت برای جراحی پلاستیک بینی</h3> (تغییر کلمه کلیدی)

اما حالا یک نمونه نامناسب از بهینه‌سازی برچسب‌های H3 برای هزینه‌های جراحی بینی که منجر به بهینه‌سازی بیش از حد می‌شود و احتمالاً صرفا فقط پر کردن کلمات کلیدی در نظر گرفته می‌شود را می‌توانید در زیر مشاهده کنید:

<h2>هزینه های جراحی بینی</h2>
<h3>متوسط هزینه های جراحی بینی</h3>
<h3>هزینه بیهوشی برای جراحی بینی</h3>
<h3>هزینه های تسهیلات جراحی بینی</h3>
<h3>هزینه های جراحی بینی بعد از جراحی</h3>
<h3>هزینه های جراحی بینی برای دارو</h3>
<h3>جدول هزینه های جراحی بینی</h3>

اهمیت معرفی ( introduction ) و نحوه شروع مقاله

این قسمت جزء مهمترین ها در متن شما می باشد، که نوع نگارش و استفاده از کلمات کلیدی برای خزنده ها پرمعنا خواهد بود . پس با یک نفس عمیق و تمرکزی بالا تنها به این فکر کنید که چطور می توانید در ابتدا مقاله مخاطب را درگیر واژه های جادویی خود نمائید .

محتوای بدنه و On-Page SEO

محتوای بدنه مکمل عناوین شما خواهند بود که با ترکیبی از کلمات کلیدی اولیه و ثانویه می باشد . محتوای بدنه در حقیقت مکمل عناوین یک متن است که می تواند میزان نرخ پرش را در سایت به طرز چشمگیری کاهش دهد .

هر چندکه Bounce Rate  به گفته گوگل جزء موارد تاثیر گذار بر روی سئو سایت شما نخواهد بود . اما بر کسی پوشیده نیست که این فاکتور مستقیما با تجربه کاربری در ارتباط است .

یک استراتژی ساده برای دنبال کردن محتوای اصلی بدن این است:

  • کلمات کلیدی اولیه و ثانویه خود را 1 تا 3 بار به طور طبیعی بر اساس طول محتوا در صفحه وارد کنید.

در نظر داشته باشید که در نهایت شما محتوا را برای خواننده می نویسید و خواسته گوگل از شما هم همین است .

نقش چکیده ای از مقاله در آخر مقاله در سئو درون صفحه ای

اگرچه بخش خلاصه آخرین چیزی است که مردم در صفحه می خوانند، خلاصه مقالات شما نقش مهمی در استراتژی های  سئوی محتوا شما دارند. این به این دلیل است که می‌توانید سیگنال‌های درون صفحه را برای کلمات کلیدی هدف با گنجاندن آنها به روشی استراتژیک در انتهای محتوا تقویت کنید.

چکیده مطلب باید خلاصه ای ساده از نکات اصلی مورد بحث در مقاله همراه با متن بهینه سازی شده باشد که به موتورهای جستجو درک کاملی از موضوع ارائه می دهد.

در اینجا استراتژی اساسی برای بهینه سازی خلاصه وجود دارد:

  1. آن را کوتاه، بین 100-150 کلمه نگه دارید.
  2. کلمه کلیدی اصلی را در جمله اول قرار دهید.
  3. 2 تا 3 کلمه کلیدی ثانویه را در 100 کلمه آخر در حالی که طبیعی به نظر می رسد وارد کنید.

همانطور که گفته شد چکیده، خلاصه یا نتیجه گیری مطلب یا هر اسمی که شما برای آن در نظر گرفته اید کاملا اختیاری بوده و بنا به ضرورت می تواند در انتهای متن شما مورد استفاده قرار گیرد .

نقش تصاویر در  on-page SEO

بدون شک تصاویر یک سایت که در ارتباط معناداری با محتوای یک صفحه قرار داشته باشند می توانند آن صفحه را برای فرود مناسب مخاطبین احتمالی بسیار جذاب کنند .

تصاویر نقشی حیاتی در بهبود تجربیات کاربر و همچنین افزایش سیگنال‌های سئوی صفحه دارند. به همین جهت درباره تصاویر باید مواردی در نظر داشته باشید که عبارتند از :

  1. استفاده از 1 تصویر مرتبط برای کلمه کلیدی اصلی.
  2. شامل 1 تصویر مرتبط برای هر کلمه کلیدی ثانویه (در صورت امکان).
  3. تصویر مرتبط برای کلمه کلیدی اصلی مستقیماً بالای تگ H2 بهینه شده تعبیه شده است.
  4. تصاویر مرتبط برای کلیدواژه‌های ثانویه مستقیماً بالای تگ‌های بهینه‌سازی شده H2 آن‌ها تعبیه می‌شوند (یا اگر برچسب H2 وجود نداشته باشد، به طور طبیعی در جای مناسبی از صفحه قرار گیرد).
  5. متن ALT برای هر تصویر شامل کلمه کلیدی مربوطه می شود، و در عین حال تصویر را برای خزنده های موتورهای جستجوگر ها به طور دقیق توصیف می کند.
  6. نام فایل برای هر تصویر با کلمه کلیدی مرتبط مطابقت دارد و از خط تیره (-) بین کلمات استفاده می کند.
  7. ابرداده تصویر شامل کلمه کلیدی هدف SEO است (اگر نرم افزار ویرایشی دارید که به شما امکان می دهد این اطلاعات را پیوست کنید.)

در موارد ذکر شده برخی موارد اعلامی بستگی به نوع محتوا ( مقاله، خبر، بلاگ ) و غیره  دارد . پس ضرورتی ندارد که حتما در تمامی مقاله ها از چند عکس مرتبط استفاده کنید، مگر اینکه واقعا نیاز باشد .

ترافیک بیشتر قطعه اطلاعات ویژه یا فیچر اسنیپت

در رقابت تناگاتنگ امروز میان کسب و کارها تنها قرار گرفتن  کلمات کلیدی در رتبه های مناسب دیگر کار ساز نیست . شما باید بتوانید از طریق راههای مختلف مانند فیچر اسنیپت ها ترافیک بیشتری در صفحات SERP به دست بیاورید .

یکی از راههای مناسب برای این امر استفاده از قطعه اطلاعات ویژه (  Featured Snippet ) می باشد .

مطالعات نشان می‌دهد که  Featured Snippets  از کل کلیک‌ها 35% آنها  را در صفحه اول گوگل دریافت می‌کند، بنابراین اگر می‌خواهید دید ارگانیک و ترافیک بیشتری را از SERP به دست آورید، این مورد به خصوص یک کار مهم در چک لیست بهینه‌سازی  صفحه است که باید روی آن تمرکز کنید.

آیا برای داشتن فیچر اسنیپت نیازی به اسکیما هست ؟

اسکیما برای توضیح محتوای یک صفحه به موتورهای جستجو گری مانند گوگل ضروری است . اما فیچر اسنیپت از این امر مستثنی است و تهنا با داشتن یک محتوا کاربر پسند می توان Featured Snippet دست یافت .

عامل کیفیت محتوا در سئو داخلی

کیفیت محتوا بدون شک یک عامل تعیین کننده در سئو داخلی محسوب می شود . شما حتی اگر تمامی موارد اعلام شده در on-page SEO به خوبی انجام داده باشید، بدون یک محتوای یونیک و با کیفیت در تبه کلمات کلیدی در نتایج جستجو نزول خواهید کرد .

برای اطمینان از اینکه محتوای شما تست کیفیت را برای رضایت کاربران و الگوریتم‌های موتور جستجو گذرانده است، به موارد زیر در قالب توجه زیادی داشته باشید:

  1. شامل محتوای اصلی یونیک باشد ( بدون کپی از سایتهای دیگر یا با کمی ویرایش )
  2. سازماندهی شده با ساختار سرفصل مناسب (H1 تا H6).
  3. روی موضوع کلیدواژه اصلی متمرکز می شود .
  4. هدف جستجوی کاربر برای کلمه کلیدی اصلی را برآورده می کند.
  5. در نظر بگیرید که دردام صفحات محتوای غنی تر شامل ( فیلم، پادکست، اینفوگرافی و عکس ) قرار دهید .

الگوریتم E-E-A-T  و اهمیت آن برای گوگل

Trustworthiness است. این چارچوبی است که توسط گوگل برای ارزیابی کیفیت محتوا در وب سایت ها استفاده می شود. E-E-A-T یک جنبه ضروری از الگوریتم جستجوی گوگل است، زیرا به تعیین اینکه کدام وب سایت ها باید بر اساس اعتبار و ارزش محتوایشان در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشند، کمک می کند.

الگوریتم E-E-A-T به خصوص برای وب سایتهایی تخصصی و حساسی با محتوای ( پزشکی، مالی و به طور کل حوزه سلامت ) به شدت مرتبط است . وظیفه این الگوریتم که در سال 2018 به وجود آمد سنجش و تخصیص تخصص و اعتبار لازم به سایتها می باشد .

“پول یا زندگی شما” یا YMYL

بنابراین، چگونه E-E-A-T بر بازدیدکنندگان سایت شما تأثیر می گذارد؟

E-E-A-T ارتباط نزدیکی با صفحات “پول شما یا زندگی شما” (YMYL) گوگل دارد. صفحات YMYL موضوعاتی در مورد مشاوره پزشکی، مشاوره حقوقی، مشاوره مالی و غیره دارند. هر چیزی که می تواند بر شادی، سلامت و ثروت کاربر تأثیر مثبت یا منفی بگذارد. مثالها عبارتند از:

  • یک فروشگاه آنلاین که اطلاعات کارت اعتباری شما را می خواهد
  • وبلاگ مادری که توصیه های والدین را ارائه می دهد
  • وبلاگ موسسه مالی که مشاوره حقوقی ارائه می دهد
  • یک صفحه بهداشت پزشکی که علائم یک بیماری نادر را فهرست می کند

صفحات YMYL با رتبه بالا سطح مطمئنی از E-E-A-T را نشان خواهند داد. این به این دلیل است که هر چه کاربر هنگام بازدید از یک صفحه احساس امنیت بیشتری داشته باشد، و هرچه محتوا با جستجوی او بیشتر تناسب داشته باشد، نیازهای E-A-T را بیشتر برآورده می کند.

سایت‌هایی که واقعاً توصیه‌های مفید یا راه‌حلی برای یک مشکل ارائه می‌دهند، این نیازها را راحت‌تر از سایت‌هایی که سعی در بازی با با الگوریتمها و قوانین Google دارند، برآورده می‌کنند.

نشانه گذاری طرحواره یا Schema Markup

نشانه گذاری طرحواره یا Schema Markup شامل ریز داده هایی هستند که درنهایت ساختار داده را مشخص می کنند . توجه داشته باشید که شما با نشانه گذاری طرحواره باید به گوگل بگوئید که در چه موردی محتوا تولید می کنید . صفحه سایت شما مقاله، خبر، محصول، FAQ، دستور پخت غذا و آشپزی، وبلاگ و یا هر چیز دیگری است .

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا