سئو

سئو محلی ( Local seo ) چیست و 5 پیشنهاد گوگل

سئو محلی یک روش کاملا کارآمد برای کسب و کارهایی است که به خصوص تصمیم دارند به صورت منطقه ای مشتریان خود را جذب نمایند. در این خصوص گوگل هم زیر ساختهای مناسبی را در اختیار صاحبین چنین کسب و کارهایی قرار داده است .

چرا سئو محلی با اهمیت است

سئو محلی به دلیل ابزارهای کم هزینه و بسیار موثر  مانند گوگل مپ در هنگام جستجو گوگلی مورد توجه همگان می باشد. چه شما کاربری باشید که به دنبال خدمات یا محصول خاص باشد و یا اینکه مدیر و مالک یا تجارت باشید .

مزایای سئو محلی

سئو لوکال همچنان که منطقه کوچکتری را هدف می گیرد کاربران مخاطبان کمتری نیز دارد اما این تمام ماجرا نیست. این روش دارای مزایای بسیاری نیز هست که عبارتند از :

  • دید آنلاین بهتر برای مشتریان احتمالی شما
  • ترافیک مجازی به معنای ترافیک حضوری بیشتر ( یا برای فروشگاههای آنلاین به معنای خرید آنلاین بیشتر )
  • رونق خرید محلی ( با در نظر گرفتن اپیدمی مانند کووید 19 )
  • ترافیک هدفمند در بستر وب برای تجارت شما
  • تماسهای بیشتر
  • رهبری فکری ( با محتوا نویسی هوشمند با استراتژی بازاریابی محتوا )
  • سطوح اعتماد افزایش یافته
  • فروش بیشتر
  • نرخ تبدیل بهبود یافته
  • رقابت آسانتر در سئو محلی برای کسب و کار شما

بدون شک جستجوی محلی می تواند یکی از برگ های برنده برای کسب و کارهایی باشد که تنها فقط به دنبال مشتریان محلی می باشند . در این مورد شک به دل راه ندهید که زیر ساختهای گوگل و بعضا شبکه های اجتماعی در این خصوص برای شما راه گشا خواهند بود .

چرا جستجوی محلی مهم است

به نقل از سایت searchenginejournal که با عنوان مقاله What Is Local SEO & Why Local Search Matters ارائه کرده است، آمارهای انتشار یافته درباره جستجو محلی ازسوی گوگل اهمیت دیده شدن مشاغل و تجارتهای مختلف را در سئو لوکال دوچندان می کند، که برخی از آنها عبارند از:

  • به گفته گوگل، 76 درصد از افرادی که در گوشی هوشمند خود جستجوی محلی انجام می دهند در عرض 24 ساعت از یک کسب و کار بازدید می کنند و 28 درصد از این جستجوها منجر به خرید می شود.
  • طبق گفته گوگل، 30 درصد از تمام جستجوهایی که پردازش می کند مربوط به مکان است.
  • 61 درصد از مصرف کنندگان در یک نظرسنجی جستجوی محلی اخیر گفتند که هر روز به صورت محلی جستجو می کنند.
  • یک نظرسنجی محلی سئوی محلی اخیر نشان داد که 82 درصد از مصرف کنندگان در طول یک جستجوی محلی، نظرات آنلاین کسب و کارها را مطالعه می کنند و قبل از تصمیم گیری، نزدیک به 14 دقیقه را صرف این کار می کنند.
  • 86 درصد از مردم برای یافتن مکان کسب و کار به نقشه های گوگل تکیه می کنند.
  • در سرتاسر جهان، 74 درصد از خریداران درون فروشگاهی که جستجوی خود را قبل از رسیدن فیزیکی به فروشگاه انجام دادند، اعلام کرده اند کهمواردی مانند [نزدیکترین فروشگاه از نظر جغرافیائی و زمان دسترسی ]، [موقعیت‌ها] و انواع دیگر اطلاعات محلی را جستجو کرده‌اند.
  • بیش از نیمی از کاربران اینترنت در سراسر جهان از یک دستگاه تلفن همراه برای جستجوهای محلی خود استفاده می کنند.

با توجه به آمارهای گوگل اهمیت دیده شدن در جستجوهای محلی شاید بیش از آن چیزی است که تا الان فکر می کرده ایم . البته ناگفته نماند آمار ارائه شده مرتبط با رفتار مصرف کنندگان در داخل ایران نیست اما می تواند تا حدود زیادی دید مناسبی برای مالکین تجارتهای مختلف را به همراه داشته باشد .

سئو محلی چگونه باعث رشد کسب و کارها می شود

درباره ( Local seo ) توضیحات ابتدایی ارائه کردیم، اما سوال اساسی این است که سئو محلی چگونه به کسب و کارهای محلی کمک می کند ؟ و تا چه میزان بر رونق یا رکود تجارتهای کوچکتر با مخاطبان هدف محدود شده در یک منطقه مشخص  اثر گذار است .

قبل از اینکه پاسخ این سوال را بدهیم بیایید ببینیم که سئو محلی با کدام الگوریتم موتور جستجوگر گوگل به محلی برای رقابت تنگاتنگ تجارت های محلی تبدیل شد .

تجربه کاربری در سئو محلی

بدون شک تجربه کاربری یکی از فاکتورهای مهم برای خرید می باشد . فرض کنید به عنوان مسافر به دنبال یک رستوران یا یک هتل هستید، بدون شک نظرات دیگران می تواند درباره انتخاب شما تاثیر مستقیمی داشته باشد .

پس اگر چنانچه به عنوان یک سرمایه گذار به دنبال مشتری برای خدمات و محصولات خود هستید، تنها به صرف دیده شدن در صدر نتایج جستجو محلی کاربران امکان نرخ تبدیل بالایی در جذب مشنریان را لزوما نخواهید داشت . پیشنهاد می شود که در این خصوص و برای پیدا کردن سریع نقاط قوت و ضعف خود از ابزراهای قدرتمند برای Social listening استفاده نمائید .

الگوریتم های گوگل برای کسب و کارهای محلی

گوگل به طور کل از 2 الگوریتم لانه کبوتر و موش کور برای معرفی کسب و کارهای محلی استفاده می کند. در ادامه مزایا و کاربردهای الگوریتم های گوگل برای رتبه بندی کسب و کارهای مختلف را مورد بررسی قرار خواهیم داد .

  • الگوریتم موش کور (Google Possum Algorithm)
  • الگوریتم کبوتر (  Pigeon Algorithm )

ابتدا الگوریتم موش کور را مورد بررسی قرار خواهیم داد .

الگوریتم موش کور (Google Possum Algorithm)

الگوریتم موش کور همانطور که از نامش پیداست ممکن است برخی از ویژگی های کب و کار شما را برای معرفی نادیده بگیرد !  و در حقیقت یک الگوریتم طبقه بندی مشاغل در یک ناحیه جغرافیایی و با تکیه بر تجربه کاربری پیاده سازی شد . موش کور البته به کسب و کارهای به طور مثال خارج از یک شهر اجازه می داد که دیده شوند .

ویژگی های الگوریتم موش کور عبارتست از :

  • بهبود رتبه وب سایت در جستجوهای محلی
  • اهمیت یکپارچگی آدرس
  • محل فیزیکی حال یک کسب وکار مهم است نه گذشته آن
  • تنوع کلمات کلیدی

موش کور به کسب و کارهایی که خارج از محدوده شهر بودند کمک بزرگی کرد  و در ادامه الگوریتم کبوتر این روند را بهبود بخشید، اما قبل از آنکه به سراغ الگوریتم کبوتر بریم، بهتر است چند ویژگی دیگر  (Google Possum Algorithm) مختصرا توضیح دهیم .

ارتقا موقعیت کسب و کارهای خارج از موقعیت شهری : با استفاده از الگوریتم موش کور کسب و کارهایی که خارج از موقعیت شهری بودند هم دیده شدن که این یک اتفاق مهم برای صاحبین بیزینس های مختلف بود .

قوانین سختگیرانه تر برای محتوای تکراری : موش کور حساسیت فوق العاده ای بر روی محتوای تکراری دارد مانند آدرسها و شماره تماسها ( شما نمی توانید از اطلاعات تماس تکراری در چند موقعیت مکانی مختلف استفاده نمائید )

اهمیت مکان فیزیکی جستجوگر : این بدان معناست که موقعیت مکانی شخصی که به دنبال یک محصول یا خدمات خاصی در نزدیکی خود می باشد از اولویت بسیار بالایی برخوردار است، فاصله دسترسی و زمان دسترسی آن شخص تعیین کننده می باشد .

نقش تغییرات کوچک در کلمات کلیدی : با به روز رسانی الگوریتم موش کور گوگل به طور خاص با دقتبالایی کلمات کلیدی ارائه شده به موتورجستجو خود را بررسی می کند، یعنی از این پس با دقت بالاتری باید معنا و مفهوم درخواست خود را به موتور جستجوگر گوگل اعلام کنیم .

خب حالا  نوبتی هم باشد باید به سراغ الگوریتم کبوتر برویم و ببینیم چه نقشی را در سئو محلی ایفا می کند .

الگوریتم کبوتر ( Pigeon Algorithm ) و کسب و کارهای محلی

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا