دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ یا بازار یابی دیجیتال و پیشنهادات یک متخصص

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال به تمامی راهکارهای مارکتینگ اطلاق می شود که در بستر دیجیتال پیاده سازی می شود. قاعدتا بستر دیجیتال ابزارهای بسیار متنوع و مقرون به صرفه ای را پیش روی صاحبین کسب و کار قرار خواهد میدهد که در ادامه به تفصیل بررسی خواهیم کرد .

ابزارهای بازاریابی دیجیتال ( دیجیتال مارکتینگ )

بازار یابی دیجیتال ( دیجیتال مارکتینگ ) از ابزارهای متنوعی مانند وب‌سایت‌ها، رسانه‌های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ و سایر کانال‌های دیجیتال بهره می‌برد تا مشتریان را جلب و فروش را افزایش دهد.

زیر مجموعه های بازاریابی دیجیتال عبارتند از :

  • سئو (SEM&SEO): بهینه‌سازی موتورهای جستجو برای افزایش قابلیت دیده شدن وب‌سایت در نتایج جستجوها  و همچنین تبلیغات پرداختی گوگل .
  • تبلیغات آنلاین (Online Advertising):  استفاده از تبلیغات در پلتفرم‌های مختلف مانند گوگل، فیسبوک، اینستاگرام و…
  • رسانه‌های اجتماعی (Social Media Marketing): استفاده از پلتفرم‌های اجتماعی برای تبلیغات و ارتباط با مخاطبان.
  • ایمیل مارکتینگ (Email Marketing): ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی به گروه‌های هدف با هدف افزایش فعالیت مشتریان.
  • بازاریابی محتوا (Content Marketing): ارائه محتوای ارزشمند به مخاطبان جهت جلب توجه و افزایش اعتبار برند.
  • تحلیل داده‌ها (Analytics): استفاده از ابزارهای تحلیلی برای اندازه‌گیری و بهبود عملکرد استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ.
  • بازاریابی روابط عمومی ( PR ) : یکی از زیرکانه ترین نوع تبلیغات جهت برند سازی محسوب می شود، و به شما اجازه می دهد تجربه کاربری بهتری را در ذهن  مخاطبی شما رقم بزند .

هرکدام از این زیرمجموعه‌ها نقش مهمی در تحقق اهداف دیجیتال مارکتینگ ایفا می‌کنند. ,

تفاوت بازاریابی دیجیتال با مارکتینگ سنتی

پر واضح است که اولین تفاوت بازاریابی دیجیتال و مارکتینگ سنتی در مقرون به صرفه بودن و سرعت عمل آن است . البته بر هیچ کس پوشیده نیست که ابزارهای مانیتورینگ دقیق جهت بررسی میزان درصد موفقیت انواع استراتژی بازاریابی دیجیتال نقطه قوت دیجیتال مارکتینگ محسوب می شود .

اما این پایان ماجرا نیست با وارد شدن تمام قد هوش مصنوعی به عرصه دیجیتال باید گفت فاصله میان بازاریابی دیجیتال و قالب سنتی آن اگر نگوئیم صد چندان اما به جرات می توان گفت بسیار زیاد گشته است ;  که نمایانگر  ظرفیتهای بی انتها فضای مجازی در جهان می باشد .

هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ

هوش مصنوعی امروزه به عنوان یکی از مشاوران و بعضا مجریان قدرتمند دیجیتال مارکتینگ محسوب می شود. با استفاده از AI تحلیل داده های پیچیده راحت تر از هر زمان دیگری انجام می شود و  تولید محتوا با سرعت عمل بیشتر و هزینه کمتر تحقق می یابد.  کاربردهای هوش مصنوعی در بازاریبی دیجیتال عبارتند از :

  • طوفان فکری
  • تحقیق و تجزیه و تحلیل داده های مشتری
  • تولید محتوا
  • گزارش گیری
  • شخصی سازی
  • بهبود تجربه مشتری
  • تست هوشمند A/B
  • بهینه ساز صفحه محصول هوشمند

البته موارد ذکر شده تنها مزایای هوش مصنوعی در بازار یابی دیجیتال بود که در ادامه به برخی از معایب این تکنولوژی بی نظیر در مهندسی فروش و بازار یابی هم اشاره خواهیم کرد .

  • نداشتن کیفیت لازم در برخی تولید محتواها
  • عدم شفافیت در خروجی محتوا ( سرقت محتوایی و نقض کپی رایتینگ )
  • اشتباه در درک درست نگارشی و دستوری در زبان های مختلف

هوش مصنوعی چگونه صنعت بازاریابی را تغییر می دهد؟

هوش مصنوعی با ایجاد انقلابی در روشی که کسب و کارها به مشتریان خود می رسند و با آنها ارتباط برقرار می کنند، صنعت بازاریابی را به طور قابل توجهی متحول می کند. ابزارهای بازاریابی هوش مصنوعی با تجزیه و تحلیل صدها هزار یا میلیون ها نقطه داده، بینش های ارزشمندی را در مورد رفتار، ترجیحات و روندهای مصرف کننده ارائه می دهند. همه اینها به این معنی است که بازاریابی هوش مصنوعی می تواند کمپین های بسیار شخصی و هدفمند را هدایت کند.

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال از زبان یک متخصص

حالا اگر موافق باشید بازاریابی به شکل دیجیتالی آن را از زبان یک متخصص بشنویم . پادکست تهیه شده به طور اجمالی به بیان مفهوم دقیقی از بازاریابی دیجیتال می پردازد . در حقیقت به درک عمیقتری از ایده پردازی و تولید محتوا به عنوان آتشی فروزان که با ابزارهای موجود در بستر دیجیتال که همان بنزین و سوخت موردنیاز می باشند، باعث شعله ورد شدن و افزایش شعاع بازاریابی شما خواهند شد .

نقش گوگل مارکتینگ در بستر دیجیتال

به طور قطع و یقین هیچ کس نقش گوگل مارکتینگ را  در بستر دیجیتال نمی تواند انکار کند . اما آیا آنطور که باید و شاید نقش این ابر سرویس جستجو با سرنخ های مهمی که بوسیله ابزارهای قدرتمندی که خود گوگل در اختیار متخصصان بازاریابی قرار می دهد به خوبی درک شده است .

برای درک بهتر این موضوه پینهاد می شود که مقاله مرتبط با کتاب ” همه دروغ می گویند به غیر از گوگل ” نوشته‌ی ست استیونز ( Setth Stephens ) را از سری مقالات وب سایت دیجیتال برند مطالعه نمائید .

از جمله مزایای استفاده از  SEO در دیجیتال مارکتینگ عبارتست از :

  • سئو بازگشت سرمایه قابل توجهی را معمولا به همراه دارد
  • SEO یعنی دیده شدن 24 ساعته در طول هفته
  • سئو کل قیف بازاریابی را هدف قرار می دهد
  • سئو به تمام مخاطبان هدف شما می رسد
  • سئو تجربه کاربری را بهینه می کند
  • سئو یک استراتژی بازاریابی بلند مدت است
  • سئو برای برند سازی امری بسیار موثر عمل می کند

البته مالکین کسب و کار به این نکته توجه داشته باشند که سئو موفقیت کاملی را ممکن است به همراه نداشته باشد و شما در رقابت فشرده امروزی ناگزیر از استفاده تمامی ابزارهای موجود در بازاریابی دیجیتال خواهید بود .

ابزارهای پولی گوگل در دیجیتال مارکتینگ

ابزارهای پولی گوگل در کنار روشهای غیر پرداختی آن می توانند تاثیر قابل توجهی از در آمد یک کسب و کار را تشکیل دهند . البته در نظر داشته باشید که قبل از انجام هرکاری شما باید یک تحقیقات بازار همه جانبه و حرفه ای را انجام داده باشید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا