سئو

نکات طلائی الگوریتم EAT گوگل که باید بدانید

گوگل به طور مداوم در حال بهبود الگوریتمهای متفاوت خود هست،که از جمله جدیدترین آنها EAT می باشد . البته این یکی را اصلا دست کم نگیرید چون در خود نکات طلائی را دارد که سرنوشت کسب و کار شما را رقم خواهد زد .

هر آنچه باید درباره الگوریتم EAT Google بدانید

در ابتدا باید بگوئیم که EAT مخفف عبارت  Authoritativeness ، Expertise و Trustworthiness یعنی تخصص، اقتدار و امانتداری . در وهله دوم باید بدانید ظاهراً گوگل در مورد E.A.T بسیار جدی است، بنابراین شما نیز باید در مورد آن جدی باشید.

این الگوریتم به طور خاص برای سایتهایی طراحی شده است که اطلاعات حیاتی و تخصصی را در اختیار عموم مردم قرار می دهند . اما در این میان الگوریتم E.A.T چه وظیفه ای بر عهده دارد ؟ و بر اساس کدام دستورالعمل ها می تواند محتواهای اصیل و با کیفیت را از  محتواهای بی کیفیت تشخیص دهد .

E-A-T محتوای ارزشمند را چگونه شناسایی می کند

اینکه الگوریتم E-A-T چگونه محتوای ارزشمند را شناسایی می کند، تمام آن چیزی است که می تواند سئو سایت شمارا متحول کند . در اولینگام باید بدانید که این الگوریتم اصولا چه محتواهایی را هدف می گیرد ؟

به طور مثال اگر فقط به دنبال فال گیری بر اساس ماه تولد هستید این الگوریتم چندان تاثیری بر روی سئو محتوایی شما نخواهد داشت . اما چنانچه می خواهید بدانید که کبد چرب چه علائمی دارد یا اینکه روده تحریک پذیر IBS چگونه می تواند تحت مدیریت قرار بگیرد باید قطعا بدانید که الگوریتم EAT بخش مهمی از رتبه بندی سایت شما براساس کلمه یا کلمات کلیدی هدف  قرار خواهد داد .

الگوریتم EAT مطالب محتواهای مهم را مورد ارزیابی قرار می دهند که برخی از آنها عبارتند از  :

  • وب سایتهایی که در حوزه پزشکی فعالیت می کنند
  • سایتهایی که مطالب روانشناسی ارائه می دهند
  • مطالب وبلاگها یا سایتهایی که مرتبط با کلینیک های پزشکی هستند
  • سایتهایی که درزمینه اطلاعات فنی به طور مثال خودرو فعالیت می کنند
  • وب سایتهایی که مرتبط با تولید و عرضه محصولات خوراکی هستند
  • هرسایتی که اطلاعات فنی تخصصی ارائه می دهد

و بسیاری از سایتهای دیگر که می توانند به صورت مستقیم جان و یا کیفیت زندگی مخاطب را به صورت بالقوه تحت الشعاع قرار دهند، در همین راستا دسته بندی و مورد ارزیابی این الگوریتم هوشمند و البته سخت گیرانه گوگل قرار می گیرند .

YMYL (پول یا زندگی شما) در الگوریتم EAT

طبق آن چیزی که پیشتر گفته شد برخی مطالب که در بستر وب منتشر می شوند می توانند به طور مستقیم پول، سلامتی، شادی و احساسات شما را به طور فزاینده ای در خطر قرار دهند . ما چنین صفحاتی را صفحات “پول یا زندگی شما” یا YMYL می نامیم، اگر سایت شما حول موضوع YMYL ساخته شده است، نشان دادن EAT بسیار مهم است.

در ادامه هر یک از کلمات Authoritativeness ، Expertise و Trustworthiness را بررسی می کنیم و اینکه چه راه حلهایی جهت تفهیم این الگوریتم حساس گوگل درباره محتواهای تخصصی را به دقت موشکافی خواهیم کرد .

تجربه و تخصص در الگوریتم E-A-T

تجربه و تخصص یا Expertise از نظر الگوریتم EAT به این معنی است که محتوای شما توسط یک متخصص منتشر شده باشد . اما اثبات این کار خود قضیه ای دیگر است که در ادامه همین مقاله راه حلهای فنی تحقق این امر را به شما بازگو خواهیم کرد .

این الگوریتم در مباحث تخصصی به دنبال افرااد واجد شرایط می باشد به طور مثال اگر درباره مسائل تخصصی پزشکی صحبت می شود این کار را باید یک پزشک متخصص و یا عمومی مطلع انجام بگیرد، حتما در نظر داشته باشید که داشتن تخصص رسمی برای موضوعات YMYL مانند مشاوره پزشکی، مالی یا حقوقی مهم است.

خب اگر شما به طور مثال یک وکیل یا یک پزشک متخصص باشید حتما اطلاعاتی درباره تخصص و صلاحیت شما در وبسایت کانون وکلا یا سازمان نظام پزشکی حتما ثبت شده است .

فاکتور Authoritativeness در الگوریتم EAT

فاکتور Authoritativeness یا همان اقتدار و اعتبار در الگوریتم EAT بسیار تاثیرگذار که در عمل یک راهکار بسیار ساده ای دارد .گرفتن اعتبار از سایتهای معتبر دیگر یکی از پیشنهادها می باشد، به طور مثال اگر شما یک پزشک معتبر یا یک وب سایت پزشکی معتبری دارید ، به راحتی می توانید از مراجع ذیصلاح خود این موضوع را به اثبات برسانید از طریق تائیدیه از سایتهایی مانند سازمان نظام پزشکی و یا از طریق PR یا همان روابط عمومی می توانید لینکهای معتبری را برای سایت خود جمع آوری کنید .

در حقیقت شما با برداشتن این گام اساسی زمینه پر قدرت شدن یکی از گام های مهم سئو سایت خو را که اگر بخواهیم بهتر بگوئیم همان سئو خارجی را برمی دارید، اگر این مرحله را به شکل کاملا حرفه ای به ثمر بنشانید د رآینده ای نه چندان دور داری سایتی با Domain Authority و Page Authority قابل قبولی خواهید بود .

Domain Authority و Page Authority و تاثیر آن در سئو سایت

Domain Authority و Page Authority اگر چه به عنوان فاکتورهای مستقیم سئو از طریق گوگل معرفی نشده اند اما به دلیل اینکه از سوی سایتهای معتبری این ارزیابی انجام می شود به جرات می توان گفت که باید بسیاری مهم تلقی شوند .

اما اینکه چرا باید این موضوع را جدی بگیرید در مقاله ای دیگر حتما به آن خواهیم پرداخت .اما در فاز سوم این الگوریتم به گزینه اعتماد در آن خواهیم پرداخت و به شما خواهیم گفت که چگونه گوگل را در این زمینه مجاب کنید .

اطمینان یا Trustworthiness درالگوریتم E.A.T

همانطور که پیشتر گفته شد وب سایت های YMYL به درجه بالایی از اعتماد نیاز دارند، برای جلب این اطمینان  از سوی مخاطبان و الگوریتمهای گوگل نه تنها باید یک سرور مناسب و بخش تکنیکال بی عیب و نقصی در سایت خود داشته باشید بلکه ارائه محتوای با کیفیت و تولید شده بوسیله افراد متخصص که می تواند باعث بازخورد مثبتی از سوی بازدیدکنندگان نیز شود را در استراتژی خود بگنجانید .

فاکتورهای تخصص، اعتبار و اطمینان همه در یکجا !

قصد نداریم در این مقاله تمام نکات تقریبا 170 صفحه ای الگوریتم EAT که توسط گوگل منتشر شده است را عنوان به عنوان واکاوی کنیم ، به طور خلاصه در انتها مقاله باید بگوئیم تمام فاکتورهای تخصص، اعتبار و اطمینان در یکجا می توانید داشته باشید، اگر برخی نکات را در دستور کار خود قرار داده باشید که عبارتند از :

  • تولید محتوا با کیفیت
  • ارتباط با افراد متخصص
  • دریافت اعتبار از لینک های خارجی
  • اطلاعات تماس و مجوزهای معتبر ود را ارائه نمائید
  • ساختار مناسب سایت ( به لحاظ تجربه کاربری )
  • بهبود سرعت بارگزاری
  • بررسی مداوم در مطالب و به روزرسانی آنها
  • بهره گیری از سئو لوکال
  • دسترسی پذیری مناسب در سایت ( برای Crawl بهتر خزنده های موتورهای جستجوگر و بهبود تجربه کاربری  )
الگوریتم EAT (Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness) تأثیر قابل توجهی بر روی سئو (بهینه‌سازی موتورهای جستجو) دارد. این الگوریتم به طور مستقیم و غیرمستقیم بر روی رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها در نتایج جستجوی گوگل تأثیر می‌گذارد. به بیان دیگر، اگر یک وب‌سایت بتواند مطابق با الگوریتم EAT عمل کند، احتمالاً رتبه‌بندی بهتری در نتایج جستجوی گوگل خواهد داشت.

 

جمع بندی درباره الگوریتم EAT

الگوریتم EAT درحقیقت به محتوای با کیفیتی که بوسیله یک متخصص نوشته می شود اهمیت بالایی می دهد . در این راستا متوجه شدیم که ابزارهای مختلفی برای دریافت اعتبار ، اطمینان و تخصص از سوی گوگل مورد استفاده قرار می گیرد . اما این پایان کارنیست و بعد از الگوریتم  EAT غول موتورهای جستجوگر شما را با ورژن جدیدی روبرو خواهد کرد که با نام الگوریتم EEAT شناخته می شود، گوگل در آخرین ورژن به دنبال تجربه کاربری نیز می باشد .

پس با توجه به مطالب گفته شده توجه داشته باشید که استفاده از محتواهای جذاب و قابل درک با توجه به پرسونای مخاطب شما و همچنین استفاده از ابزارهای حرفه ای جهت سنجش میزان تاثیرگذاری مطالب شما بر روی افراد یک موضوع مهم و جدی در این مرحله محسوب خواهد شد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا